fbpx

Rekreativci testiraju Giant Delivery E+

IMG_20210601_120410

Na test smo dobili sasvim neobičan e-bicikl. Neobičan u smislu da je prvenstveno napravljen za dostavu ili prijevoz tereta, otuda i njegovo ime, Delivery E+. Ipak, kako bismo se ulovili u koštac s ovim „električarom“ potrebno je prvo izvršiti vizualni pregled da vidimo čime raspolažemo.

Vrlo skladno dizajniran, na prvu baterija integrirana u okvir na oko ne odaje dojam robusnosti i čvrstoće kakvu ćemo kasnije susresti u vožnji. Jednostavne i diskretne linije ne narušava čak ni gepek ovećih dimenzija koji je smješten straga, s time da postoji nosač i na prednjem kraju bicikla što omogućuje montiranje čak dva prtljažna prostora. Ako ga montirate naprijed, prtljažni prostor uvijek stoji ravno, bez obzira na zakrenutost upravljača, jer je montiran direktno na okvir bicikla a ne na vilicu prednjeg kotača. Udobno sjedalo i položaj za upravljačem daju naslutiti da je vrlo lako provesti sate na ovom biciklu bez da osjetite bolove u stražnjici leđima ili zapešćima.

U standardnoj verziji opremljen je s dva jaka svjetla naprijed na vilici i jednim crvenim straga tako da ćete sigurno vidjeti i biti viđeni što je vrlo bitno ako se smucate po gradu ili vozite na lokalnoj cesti u sumrak ili kada padne noć. S obzirom na to da nema suspenzija, gume su jedino što će odraditi posao amortizacije, te ne čudi izbor malo deblje varijante s profilom koji je uglavnom namijenjen za vožnju asfaltom. Headset je odabran vođen politikom trajnosti i izdržljivosti. Dimenzija je kao kod nekog dobrog downhill bicikla tako da ne morate brinuti ni kod full opterećenog bajka. On radi savršeno.

Bočno, s obije strane stražnjeg kotača, se nalazi prostor za reklamu vaše firme. Ispod motora je smješten robusni dvostruki nogar tako da će vaš bicikl i pri punom opterećenju biti vrlo lako podignuli na nogare, a za to će vam pomoći i posebna ručka ispod sjedala. Standardno naginjanje na samo jedan bočni nogar bi moglo biti pogubno kada je bicikl opterećen ili imate neke tekućine u torbi/bisagama. Disk kočnice garantiraju pravovremeno zaustavljanje, a ugrađeni mehanizam za zaključavanje stražnjeg kotača garantira da nećete tako lako ostati bez bicikla. Bicikl smo nosili po stepenicama i nije da se ne može ali samo bi se lud čovjek odlučio na ovaj tip krađe ispred neke firme ili trgovine dok vozač obavlja dostavu.

Glavni krivac vašeg uživanja u poslu se nalazi na najnižoj točki i nosi oznaku Yamaha. Motori poznati po trajnosti i izdržljivosti savršeno odrađuju svoj posao, a senzor okretnog momenta dozvoljava vam da dozirate snagu koju motor isporučuje. Ova Yamaha će vam pomoći i kada se nalazite u pješačkoj zoni pa vozeći slalom među ljudima ne želite trzajeve i nagle startove kakve jeftiniji motori znaju priuštiti. Kruna na kompletnom pogonu je “belt drive” odabir prijenosa snage. Naime, ovaj sistem s remenom umjesto lanca je nečujan, nema podmazivanja, trajnost je neupitna, stoga za osobu koja se bavi dostavama jednostavno nema mana. Jedina stvar koja nam se na oko nije sviđala je odabir “single speed” prijenosa. Vidi se po svim dijelovima da je Giant radio na trajnosti i sa što manje kompliciranja. Skuplja i bolja varijanta s centralno smještenim motorom ima jednu veliku prednost u odnosu na jeftiniju i znatno lošiju varijantu motora u zadnjem kotaču, a to je što se iza motora pozicionira klasični mjenjač koji vam garantira maksimalnu brzinu kao i svladavanje najtežih uspona. Istina, takav mjenjač nije moguće staviti u slučaju pogona remenom, ali vjerujemo da će ubrzo u nabu biti smještene barem tri brzine kako bi mogli juriti i najstrmijim cestama.

Isključili smo punjač i sjeli na bicikl. Na vrlo jednostavnom kontroleru ističu se dva velika gumba kojima odabirete stupanj asistencije, jedan mali za on/off funkciju i drugi mali za paljenje/ gašenje svjetala. Kako bi stvar bila vjerodostojnija, montiramo na prtljažni prostor veliki Glovo kofer/torbu i krećemo. Stavili smo asistenciju u automatski mod u kojem mozak bicikla sam određuje stupanj asistencije i krenuli. Već nakon par desetaka metara stopili smo se s biciklom. On je jednostavno udoban i podatan za vožnju. Brzina kojom dostiže zakonski ograničenih 25 km/h je iznenađujuća ako uzmemo u obzir da je bike vrlo robustan. Kad dosegnete 25 km/h nema trzanja kao kad se na motoru uključi blokada. On jednostavno prestane pomagati pa smo se u par navrata našli u situaciji da idemo i znatno više od 25, ali još uvijek vrtimo pedale.

Nakon nekoliko kilometara nailazimo na uzbrdicu od 13%. Namjerno smo odabrali ovaj put da mu izvadimo mast međutim tu se potvrđuje jedina prava zamjerka koju smo predvidjeli na početku. Iako se radi o ekstremnom usponu kakav ćete rijetko sresti, nije bilo zgodno dignuti se na pedale, a to nam je bilo potrebno da uzbrdicu, unatoč struji, svladamo. Ako radiš posao vjerojatno ti nije do nepotrebnih, brzih uzdisaja.
Već nekoliko sekundi nakon što smo svladali uspon, slijedi nešto blaža ali duža nizbrdica. Oduševljenje nije splasnulo do samog dna. Toliko smo uživali u spustu da smo tek kasnije na GPS tragu uvidjeli da smo se vozili punih 60 km/h. Ne da se nije osjetila brzina, nego je ta savršena mirnoća u kombinaciji s gumama koje upijaju višak vibracija dovela do toga da ni u jednom trenutku nismo poželjeli kočiti.
Na vijugavim cestama prema Samoboru smo isprobali gume i jednostavno je nevjerojatan kut naginjanja koje dozvoljavaju. Osjećali smo se kao na kakvom supermoto motociklu. Bicikl se u zavoju ponaša kao na tračnicama s time da dozvoljava korekciju i u sredini zavoja. Nismo ih uspjeli dovesti u krizu jer nam jednostavno još veće naginjanje ne priliči dostavnom biciklu. U svakom slučaju, uz tišinu i mirnoću najveći plus dajemo upravo ponašanju u zavoju i držanju ceste.

Odličan bajk za svoju namjenu. Zahvaljujući remenskom pogonu do prvog servisa može proći i 20 000 km. Iako se čini da su to servisni intervali kakvog dostavnog kombija ili kamiona ovdje se ipak radi o biciklu, a nakon provedenog dana na njemu vjerujemo da je to stvarno istina. Cijena od 25 000 kn itekako je opravdana za ovaj „tenkić“, kvaliteta je vidljiva na prvi pogled, a osjećaj u vožnji je tako dobar da će vam podsjetnik na cijenu biti samo rata koju treba platiti, ako ga niste platili odjednom. Već nakon prve vožnje opet znate da je ova kupnja bila dobra odluka. Kada ugrade još koju brzinu u stražnju nabu to će biti dostavni bicikl za apsolutno sve terene kojima se biciklom može proći, a do tada će ponekad biti potrebno odvojiti stražnjicu od udobnog sjedala i nagaziti na pedalu. Jasno, mislimo na ekstremne uzbrdice kakvih u Zagrebu ima jako malo.

IZBORNIK